Класне керівництво

                                      

"Даруй себе дітям! Будь терплячим і будь готовим до зустрічі з ними в дитинстві "

                                                                                              Ш. Амонашвілі

                                                                                       

                                      Опис досвіду роботи

            Основою навчально- виховного процесу є людина. Кожна людина за своєю природою індивідуальна, своєрідна, неповторна, тому метою сучасного освітнього  процесу є не тільки формування необхідних компетенцій, надання ґрунтовних знань з різних предметів, а й формування громадянина, патріота; інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ.                                                                           
           Враховуючи суспільно-політичну ситуацію , що склалася в Україні, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції тощо. На мою думку,  сьогодні важливо відтворити в українському суспільстві почуття істинного патріотизму як духовно-моральної та соціальної цінності, сформувати в молоді громадянсько - активні,соціально значущі якості, які вона зможе проявити в усіх видах діяльності, перш за все, пов’язаних із захистом інтересів своєї родини, рідного краю, народу та Батьківщини, реалізації особистого потенціалу на благо української держави. Отже, навчальний заклад має стати для кожної дитини  осередком становлення громадянина-патріота, готового самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократично-правову державу, забезпечувати її національну безпеку,  сприяти єднанню українського народу та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві.
            Отже, ефективність громадянсько-патріотичного виховання в системі виховної роботи класного колективу значною мірою залежить від спрямованості виховного процесу, методів  і форм його організації. Саме тому в системі виховної роботи я відводжу пріоритетну роль активним методам, застосування яких ґрунтується на демократичному стилі взаємодії, сприяє формуванню критичного мислення, ініціативи, творчості, а саме: створення проблемних ситуацій та ситуацій успіху, аналіз конфліктів і моделей стилів поведінки, ігри-драматизації, рольові ігри, соціально-проектна діяльність. Тому, плануючи виховну роботу, я насамперед ставлю перед собою такі цілі: сприяти розвитку особистості дитини, формуванню її інтелектуального , морального потенціалу, формувати в учнів високу патріотичну свідомість, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про своє і народне благо, готовності до розбудови демократії, прагнення до цілісності, незалежності України, передавати молодому поколінню соціальний досвід, багатства духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності світогляду і на основі цього формувати особистісні риси громадянина України, розвивати індивідуальні особливості і таланти. В умовах європейської інтеграції значно зростає значення історико-культурних цінностей, традицій і звичаїв народу, а тому громадянсько-патріотичне виховання є важливим державним завданням. Я погоджуюсь з думкою В.О. Сухомлинського, що  «Патріотизм – серцевина людини, основа її активної позиції».
             У виховній роботі зі своїми учнями я керуюся Конституцією України, Концепцією національно-патріотичного виховання молоді, Законами України "Про загальну середню освіту", нормативними документами, програмою "Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів", наказами Президента України, Міністерства освіти, молоді та спорту, обласного управління та районного відділу освіти.
             Спираючись на досягнення сучасної педагогічної науки, використовуючи методи народної педагогіки, я шукаю нових підходів у вихованні, які б відповідали потребам у розвитку компетентної особистості, були б спрямовані на прищеплення моральних цінностей. Всю систему навчально-виховної роботи в класі спрямовую на вивчення потенціалу особистості учня, створення сприятливих  умов для розвитку кожної дитини.  У своїй практичній діяльності  співпрацюю зі шкільним психологом, планую проведення занять, присвячених формуванню навичок спілкування між учнями класу, вміння жити та працювати в одному колективі. На допомогу приходить досвід відомих вчених: Я. Каменського, В. О. Сухомлинського, К. Д. Ушинського, А.С. Макаренка та багатьох інших.
               
               Сьогодні,  я – класний керівник 10 класу Клубівської ЗОШ I-III ступенів, в якому навчається 12 учнів: 6 дівчаток та 6 хлопчиків. Знайомство з учнями даного класу розпочала ще з 2 класу початкової ланки: проводила уроки англійської мови, відвідувала позакласні заходи, батьківські збори, що допомогло мені в подальшій роботі з колективом, коли я почала працювати класним керівником 5 класу. Роботу з класом продовжила з вивчення сім'ї, індивідуальних особливостей кожного учня. Мене цікавить не лише питання навчання та ставлення до нього, а й рівень вихованості учня, його розуміння життя,  ставлення до своїх батьків, друзів, бо успіх виховної роботи класного керівника багато в чому залежить від глибокого проникнення у внутрішній світ дітей, від розуміння іхніх переживань та мотивів поведінки. Тому вивчити , чим живе учень, які його інтереси й нахили, риси характеру  - це означає знайти правильний шлях до серця, використати найдоцільніші методи педагогічного впливу. І, знаючи особливості учнів, їхні інтереси, рівень вихованості, мені легше скласти цілеспрямований і дієвий план виховної робот из класом.
              Виховна робота в класі цікава та різноманітна, поєднує в собі традиційні форми та методи роботи класного керівника( години спілкування, класні збори, свята, виставки-конкурси, вернісажі творчих робіт, відверті розмови, інтелектуальні ігри, турніри та нетрадиційні( тренінги, проекти, анкети думок, колажі, акції), застосування яких вимагає організації міжособистісного інтерактивного спілкування в різних видах соціально значущої діяльності. Плануючи виховну роботу, враховую ступінь зайнятості дітей навчанням та іншими суспільно корисними справами, рівень їх досвіду та організаційних навичок. Класні години намагаюсь проводити не лише у формі лекцій, а й у формі вільного дискусійного спілкування, де учні вчаться сперечатися не лише за допомогою гучного голосу, а завдяки силі переконання. Головне, щоб діти навчилися спілкуватися. Як класний керівник,  я досягаю поставленої мети через заохочування учнів до процесу самовиховання, навчаючи їх підготовці та організації колективних творчих справ класу. На мою думку, класні традиції- це те, що об'єднує колектив. У процесі підготовки та проведення Дня іменинника, Дня Святого Валентина, Дня  захисника Вітчизни й 8 Березня кожен учень класу знаходить справу до душі, має змогу проявити свої здібності.
                Багато часу приділяю морально-етичному вихованню учнів. Навчаю учнів  бачити у всьому красу: у житті, довкіллі, поведінці людей, їхній зовнішності. Проводжу багато бесід про культуру поведінки, спілкування, зовнішній вигляд, красу взаємин із однолітками, друзями, батьками. Обов’язково під час проведення виховної справи звертаю увагу на естетичну сторону підготовки. Щоб залучити учнів до різних видів мистецтва, відвідуємо музеї, вистави, організовуємо екскурсії. Учні класу активно брали участь у культурно-масових заходах, що відбувалися у школі (додаток 1). Як і кожен класний керівник знаходжуся в постійному пошуку інноваційних концептуальних підходів до здійснення взаємодії з учнями з метою виховання свідомого громадянина своєї держави. Своїх вихованців у майбутньому хочу бачити людьми вихованими, порядними, успішними.
        У становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Батьківський комі­тет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних заходів, також співпрацюємо з учнівським комітетом та адміністрацією школи. У роботі з батьками використовую колективні та індивідуальні бесіди, зустрічі за «круглим столом», тренінги. Під час проведення батьківського всеобучу знайомлю батьків із новинками педагогічної літератури з проблем родинної та батьківської педагогіки, моделюю педагогічні ситуації, які допомогли б батькам розв'язувати родинні конфлікти, що можуть виникати під час спілкування дітей із батьками.
    Розуміючи завдання української національної школи, будучи глибоко переконаною у тому, що майбутнє України належить саме тим, хто зараз за партами, я, як класний керівник, вважаю своїм першочерговим  завданням виховати людину-патріота, якій притаманні почуття внутрішньої свободи, гордості за свою країну. Саме тому метою моєї виховної діяльності стала проблема «Шляхи підвищення ефективності громадянсько-патріотичного виховання".                    
      Для досягнення поставленої мети  було проведено:
♦ години спілкування   «Сторінками життя України», «Люблю Вкраїну я свою: вона найкраща в цілім світі», «Україна – моя Батьківщина», «Україна - рідна держава», " Мій рідний край у незалежній Україні", " Я - громадянин і патріот своєї держави".
Години правової  грамотності  «Мої права, мої обов’язки», «Що означає «бути законослухняним громадянином держави?», «Знати й виконувати Закони України».
♦  Розмова в колі «Чи захищені права неповнолітнього ?".
♦ "Лицарі ввічливості"- позакласний виховний захід для учнів 5-7 класів  до дня Захисника Вітчизни.
♦ Анкетування, тести, співбесіди.
♦ Уроки "Мужності".
♦Гра - подорож « Люби, шануй, оберігай усе, що зветься Україна».
♦ Традиційні народні і шкільні свята: козацькі розваги «Ми родом із України», свято до дня Святого Миколая .
♦ Конкурси поезії, малюнків «Козацькому роду нема переводу»«Мальовнича Україна», народної пісні, народознавчий конкурс ерудитів.
♦ Екскурсії до краєзнавчого музею  м. Ізяслава, Острога, Свято-Троїцького  Межиріцького монастиря. 
♦ Зустрічі з талановитими й цікавими людьми краю «Славні імена земляків».
♦ Проектна робота «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття".
♦Усний журнал: «Голгофа народної смерті», «Державні та народні символи України»
♦ Поле чудес «Цікаві назви міст і сіл України».
♦ Розучування віршів, пісень про Україну.
♦ Зустріч із місцевим священиком, який розповідає історії виникнення православних свят, культуру їх святкування.
♦ Батьківські збори «Українські народні традиції в сімейному вихованні»
Учні класу завжди  беруть активну участь у позакласних заходах: "Свято осені", новорічний КВК, брейн - ринг з англійської мови " We learn English, we know it",  вікторина " Спілкуймося англійською мовою", в акціях " Голуб миру", "Ланцюг єдності", флешмоб" Ми за мир".
  За роки навчання  діти розкрили себе як творчі особистості, більшості подобається брати участь у різних заходах, чи то вечір у школі, чи то прибирання шкільної ділянки. Учениця мого класу Кушнірук Вікторія зайняла III призове місце в районному етапі обласного фестивалю патріотичної пісні " Україна-любий край"( 5 клас), III  місце у районному етапі мовно-літературного  конкурсу імені Т.Г. Шевченка ( 7 клас), II призове місце у конкурсі знавців української мови імені П.Яцика( 8 клас), I призове місце в районному етапі мовно-літературного  конкурсу імені Т.Г. Шевченка( 8 клас). Також учениця зайняла II  місце в районній олімпіаді з української мови та літератури ( 8 клас),  III місце в районній олімпіаді з англійської мови та фізики ( 8 клас). Учениця 9 класу Федорчук Аліна зайняла III призове місце в у конкурсі знавців української мови імені П.Яцика (5 клас), а 6 класі - II   призове місце. Також учениця є  учасником олімпіад, наприклад, у 8 класі зайняла II  місце в районній олімпіаді з російської мови. У 2014-2015 н. р. Кушнірук Вікторія зайняла 3 місце з історії та російської мови на обласному етапі олімпіад.  Дівчатка були нагороджені похвальними листами, грамотами за успіхи у навчанні та отримали свідоцтво з відзнакою.



Презентація "Система виховної роботи класного керівника"








                  

Немає коментарів:

Дописати коментар