9 form
Тема: Захист довкілля
Мета: Ввести нові лексичні одиниці та практикувати їх
вживання в усному мовленні та на письмі. Тренувати у вживанні речень з
дієсловами в пасивному стані. Вдосконалювати техніку читання. Розвивати
комунікативні вміння учнів. Розвивати слух, увагу, пам'ять, ерудицію. Продовжувати формувати вміння письма.
Виховувати почуття відповідальності та дбайливе ставлення до довкілля.
Обладнання: підручник, робочий зошит, картки для роботи в
групах, тематичні малюнки
Хід уроку
I.
Початок уроку
Greeting and aim Привітання. Повідомлення теми та мети уроку
T: Hello , dear pupils! It's so
nice to see you. How are you today?
Ps:
We are fine, thank you!
T:
Today we’ll start a new topic — «Environmental protection».
There are lots
of problems facing our planet today. A lot of people live on our planet,
and the Earth’s
resources won’t last forever. But there are lots of things that we can
do to help to
look after our planet, and to make sure that the environment has a great
future. So
today we’ll learn words to talk about the environment in English, and find
out why this
topic is extremely important nowadays. I hope you will learn a lot of useful and interesting information and
improve your knowledge of English.
Warming up Введення в іншомовну атмосферу
Cкладання Mind-map. Brainstorming Мозковий штурм
-
What is environment? Think it over
and make a list of five things you suppose relate to environment.
-
Read your lists out loud and using
these ideas, make the Mind-map.
Plants Environment Animals
T. All the progressive humanity is very concerned
about the future of our planet. Because the ways of life in many parts of the
world have changed. What are these changes caused by?
P 1. Changes in the weather and the climate.
P2. Work
of large factories and planets.
P3. Nuclear electric power stations.
P4. Cars on the roads of the towns.
P5. Fires in the forests.
II. Основна
частина уроку
Speaking Розвиток навичок говоріння
Group work Групова робота
1. Клас ділиться на
групи, члени яких протягом декількох хвилин
обговорюють подані фотографії , а представники від кожної групи повідомляють
про результати обговорення. Решта
доповнюють.
2. Вчитель роздає картки, на яких
записані вислови відомих людей про навколишнє середовище. Учні читають їх у своїх групах,
коментують та доповнюють.
- Now, read out loud the
following quotations, translate them and say if you agree with these words.
•
The nations that destroys its soil, destroys itself. American
President Franklin Roosevelt
• Mother planet is showing us the red
warning light — be careful — she is saying. To take care of the planet is to
take care of your own house. The Dalai Lama
•
Look after your planet, it's the only one we have. Prince Philip of
Britain, President of the WWF (World Wildlife Fund).
T. What do you think of it? Is it
really our duty to look after our planet? Why?
Reading Ex. 3, p. 64 Читання
1. Pre –reading
activity Підготовка до читання тексту
- Read the information from the newspapers.
а) Presenting new vocabulary
Ознайомлення з новими словами
rubbish
to end up
landfill
homegrown foods
charity
the urban development
b) WB. Ex. 1, p. 31
Complete the words combinations
using these words. Make up sentences with them.
Учні складають словосполучення,
речення з поданими словами та записують їх.
2. Reading Етап читання
2. Reading Етап читання
Read the information from the newspapers. Say what environmental issues
are highlighted there. What similar problems do we face in Ukraine?
3. Post- reading activity
Перевірка розуміння прочитаного тексту
- Say what environmental issues are highlighted there. What similar
problems do we face in Ukraine?
Бесіда в режимі вчитель-учень.
Grammar Practice Робота над граматичним матеріалом:
пасивний стан дієслів
Граматична гра
Клас поділяється на дві команди. Вчитель
розкладає на столі картки, члени команд по черзі підходять, беруть по картці і
складають речення,правильно записуючи і трансформуючи їх у дієслова
пасивного стану. Перемагає команда, яка отримає більше балів.
-
Rewrite
the sentences using the passive structures.
Air pollution destroys the
atmosphere of our planet.
People destroy the habitats of
animals and plants.
Acid rains damage soils.
Trees produce oxygen.
Pupils have planted a lot of trees
and flowers.
Water pollution kills inhabitants of
rivers.
III. Заключна частина уроку
Homework
WB Ex. 3, p. 32
Summarizing What
do you think about the importance of the problems we have discussed today?
Немає коментарів:
Дописати коментар