неділя, 29 листопада 2015 р.

Тести

на визначення сформованості загальних творчих здібностей

Уважно прочитайте пункти і проти кожного з них поставте «так», якщо твердження збігається з вашою думкою про себе, або «ні», якщо не збі­гається.

1.    Як правило, я легко пристосовуюсь до людей, ідей чи умов.
2.     Мені подобається вирішувати типові, стандарт­ні завдання.
3.     Я, здається, з більшою охотою створювала б чи конструювала б нове, ніж поліпшувала б, удосконалювала б старе.
4.     Зазвичай я обачлива, коли маю справу з колек­тивом.
5.     Здебільшого я дію самостійно, без допомоги і підказок друзів та старших.
6.     Ніколи не намагаюся змінити стосунки між со­бою і моїми товаришами.
7.     Часто-густо я утримуюся від висування ідей, позицій, хоча й маю їх.
8.     Мені щастить знайти нестандартне, оригінальне вирішення завдання.
9.     Мені подобається, коли відбувається різка змі­на різних видів діяльності.
10.   Мені притаманне прагнення реалізувати одно­часно кілька ідей, вирішувати кілька проблем.
11.   Я частенько сам вступаю у суперечку з коле­гами.
12.   Зазвичай я легко погоджуюся з іншими й під­коряюся колективній думці.
13.   У мене часто виникають оригінальні ідеї.
14.   Мені подобається виконувати роботи за роз­робленим планом, схемою, інструкцією.
15.    Я завжди охоче поширюю, пропагую нові ідеї.
16.    Я вважаю за краще виконувати роботу по- новому, хоча й знаю, що товариші можуть мене не розуміти.
17.    Як правило, я працюю без істотних змін, від­хилень від рекомендацій, які мені надають ме­тодики.
18.    Мені часто доводиться виправдовувати свої дії інструкціями, правилами, рекомендаціями.
19.    Мені подобається виконувати завдання доско­налішого характеру.
20.    Я завжди відстоюю свою думку, якщо в ході дискусії не виявляю серйозних недоліків.

За кожну відповідь «так» на запитання 1, 3, 5, 8, 9, 10, 11, 13, 15, 16, 19, 20 і відповідь «ні» на за­питання 2, 4, 6, 7, 12, 14, 17, 18 виставляють 2 бали.
Якщо набрано 31-40 баліввисокий рівень творчих здібностей; 16-30 балів — середній; 1-15 балів — низький.

                                                        Тест «Який ваш творчий потенціал?»
Виберіть один із запропонованих варіантів від­повідей.
1.     Чи вважаєте ви, що світ навколо вас можна змінити на краще?
а)    Так;
б)   ні, він і так в міру гарний;
в)   так, але тільки дещо.
2.    Чи думаєте ви, що самі можете брати участь у значних змінах навколишнього світу?
а)    Так, у більшості випадків;
б)   ні;
в)   так, у деякій мірі.
3. Чи вважаєте ви, що деякі ваші ідеї принесли б значний прогрес у тій сфері діяльності, де ви працюєте?
а)   Так;
б)   так, за сприятливих умов;
в)   лише в деякій мірі.
4.   Чи вважаєте ви, що в майбутньому будете ві­дігравати значно більшу роль і зможете щось принципово змінити?
а)    Так, напевно;
б)   це малоймовірно;
в)   можливо
5.     Коли вирішуєте щось зробити, чи думаєте ви, що здійсните своє починання?
а)   Так;
б)   часто думаєте, що не зможете;
в)   так, часто.
6. Чи виникає у вас бажання розпочати справу, якої абсолютно не знаєте?
а)    Так, невідоме мене цікавить;
б)   невідоме мене не цікавить;
в)   усе залежить від суті цієї справи.
7.     Вам доводиться займатися незнайомою спра­вою. Чи виникає у вас бажання досягти в ній досконалості?
а) Так;
б)   задовольняєтесь тим, чого встигли досягти;
в)   так, але тільки якщо вам це подобається.
8.  Якщо справа, яку ви не знаєте, вам подобаєть­ся, чи бажаєте ви знати про неї все?
а)      так;
б)      ні, ви бажаєте навчитися лише основному;
в)      ні, ви бажаєте лише задовольнити свою ці­кавість.
9   9. Якщо вам не вдалося щось зробити, то:
а)  якийсь час наполягаєте на своєму, напере­кір здоровому глузду;
б)  покинете цю справу, оскільки розумієте, що вона нереальна;
в)  продовжуєте справу, навіть коли стає зро­зуміло, що це неможливо.
10.   На вашу думку, професію треба вибирати, ви­ходячи зі:
а)  своїх можливостей, майбутніх перспектив для себе;
б)  стабільності, значимості, важливості про­фесії, потреб у ній;
в)  переваг, які вона забезпечить.
1     11. Подорожуючи, могли б ви легко орієнтуватися на маршруті, по якому уже пройшли?
а)  Так;
б)  ні, боїтесь збитись із дороги;
в) так, але тільки там, де місцевість вам спо­добалась і запам'яталась.
1       12.    Одразу після якоїсь бесіди чи зможете ви зга­дати все, про що говорилося?
а)  Так, без труднощів;
б)  усього згадати не зможете;
в)  запам'ятовуєте лише те, що вас цікавить.
13.  Коли ви чуєте якесь незнайоме слово незнайо­мою мовою, то можете повторити його по скла­дах, без помилок, навіть не знаючи його зна­чення?
а)  Так, без труднощів;
б)  так, якщо це слово легко запам'ятати;
в)  зможете повторити, але не зовсім правильно.
1               14. У вільний час ви частіше за все:
а)  залишаєтесь наодинці подумати;
б)  знаходитесь у компанії;
в)  вам байдуже, будете ви в компанії чи на­одинці.
1             15.  Ви займаєтесь якоюсь справою, вирішуєте її за­кінчити лише тоді, як:
а)  справа закінчена і здається вам виконаного гарно;
б)  ви більш-менш задоволені;
в)  вам ще не все вдалось зробити.
1             16. Коли ви наодинці:
а)  полюбляєте мріяти про якісь, можливо на­віть абстрактні, речі;
б)  за будь-яку ціну намагаєтесь знайти собі конкретне заняття;
в)  іноді мрієте про речі, пов'язані з вашою роботою.
          17.  Якщо вас захоплює якась ідея, ви будете дума­ти про неї:
а)  незалежно від того, де і з ким ви знаходитесь;
б)  ви можете робити це лише наодинці;
в) тільки там, де не дуже шумно.
18.Коли ви відстоюєте якусь ідею:
а)  можете відмовитись від неї, якщо почуєте переконливі аргументи ваших опонентів;
б)  залишитесь при своїй думці, які б аргумен­ти ви не вислухали;
в) зміните думку, якщо опір буде занадто сильним.

Трактування результатів психологічного тесту вчителів
Підрахуйте бали, які ви набрали, таким чином: за відповідь «а» — 3 бали; за відповідь «б» — 1 бал; за відповідь «в» — 2 бали.
Питання 1, 6, 7, 8 визначають межу вашої до­питливості; питання 2, 3, 4, 5 — віру в себе; питан­ня 9 і 15 — постійність; питання 10 — амбіційність; питання 12 і 13 — слухову пам'ять; питання 11 — зорову пам'ять; питання 14 — ваше прагнення бути незалежним; питання 16, 17 — уміння абстрагувати; питання 18 — ступінь зосередженості.
Ці здібності і становлять основні якості твор­чого потенціалу. Загальна сума балів показує рівень вашого творчого потенціалу.
23 і менше балів. Ваш творчий потенціал, на жаль, невеликий. Можливо, ви недооцінили се­бе, свої здібності. Відсутність віри у свої сили може привести вас до думки, що ви взагалі не спроможні до творчості. Не думайте про це і таким чином вирішите проблему.
Від 24 до 48 балів. У вас цілком нормальний творчий потенціал. Ви володієте тими якостями, які дозволяють вам творити, але у вас є і проблеми, які гальмують процес творчості. У будь-якому разі ваш творчий потенціал дозволяє вам творчо проявити себе, якщо ви, звичайно, цього забажаєте.


49 і більше балів. У вас значний творчий по­тенціал, який надає вам багатий вибір можливос­тей. Якщо ви на ділі зможете застосувати ваші здібності, то вам доступні будь-які різноманітні форми творчості.

Немає коментарів:

Дописати коментар