Мета: Активізувати країнознавчі та
мовні навички учнів.
Розвивати навички колективної
роботи, логічне мислення, мовленнєву реакцію.
Розширювати кругозір учнів.
Виховувати інтерес до вивчення
англійської мови та культури.
Обладнання: англійський алфавіт, роздавальний
матеріал, тематичні картки.
Хід заходу
-
Good
day, dear pupils, guests and participants! We are glad to see you! How are you
today?
-
Today
we are having the English party. It will be a competition of the 4-5 th forms.
-
To
begin with we must choose the jury. Today our jury is …
-
And
now let`s introduce the participant. Think of a name of your team and choose
the captains.
І. Парад
англійських літер
а) “Who knows the ABC best?”
Протягом декількох секунд учням
демонструється алфавіт великий із пропущеними літерами. Діти повинні назвати
їх.
(Та команда, яка правильно назве першою – та отримує 1 бал–зірочку).
K L M; V W
X; C D E; G H I; N O P; I J K
в) Вчитель показує карточку з літерою, а учні повинні
швидко назвати сусідні літери.
За правильно названі літери по 1
балу-зірочці.
г) Хто перший прочитає зашифроване слово з теми
«Географія Британії» (за порядковим номером букв алфавіту)
За правильну відповідь - 1 бал-зірочка.
5, 14, 7,
12, 1, 14, 4 England
2. Reading
Прочитайте
слова кожного рядка. Візьміть із першого слова першу літеру, з другого – другу,
з третього – третю. Прочитайте слово, що утворилося.
·
Garden, bird,
farther, ball – girl
·
Letter, sad,
camel, soup – lamp
·
Dog, bed,
listen, bank - desk
3. Скоромовки
·
A
fat cat sat on the mat and ate a fat rat.
The team, member of which will
repeat more quickly and correctly, wins.
II. Lexical game
1. Яка
команда напише, згадає якнайбільше слів з теми «Родина», «Тварини», «School», “Flat”, отримує 1 бал-зірочку.
2. Зайве
слово (4 бали-зірочки)
Кожній команді зачитується по два
рядки.
Red, blue, big, pink
Ukraine, USA, president, Great Britain
Desk, chair, table, room
Juice, tea, milk, salad
3.
«Що у мене в портфелі»
Представники команди отримують
аркуш паперу, ручку і за 3-4 хв. повинні згадати і записати, що знаходиться у
їхньому портфелі.
4. До якого
розряду належить назване слово? (12 балів)
The Dnipro a river
Kyiv a city
Dogs, cats animals
Rose a flower
Bedroom, kitchen rooms
Cheese food
Apples, orange fruits
Onion, potatoes vegetables
Table tennis sport
Ukraine country
Mother, father, sister,
brother family
ІІІ. " Orthography game "
1. “Divide the words”. Роз’єднати слова.
Учні
отримують листочки, на яких ланцюжком написані слова, які потрібно роз’єднати.
Letters/boy/school/mouse/colour/pen
Bird/girl/clean/mirror/room/table
Toaster/yard/park/city/lamp
Text/car/pen/kitchen/bus
2. Скласти ланцюжок слів.
Наступне
слово повинне починатися з останньої літери попереднього
Слова: І – pencil – line - ear
II – colour - right – taxi –
Igor – roof – fox
IV. Конкурс
капітанів
(кожному по 6 питань)
“The
captains competition”
1.
What kind of transport dщуs Baba Yaga use?
·
Stupa *
·
Train
·
Plane
·
Trolley-bus
2.
What's the most friendly
cat`s name?
·
Mursilka
·
Matroskin *
·
Tom
3.
Where did Carlson live?
·
In the kitchen
·
On the roof *
·
In the room
·
In the hotel
4.
What was the name of
Buratino`s father?
·
Duremar
·
Giuseppe
·
Karlo *
·
Karabas Barabas
5.
What was Tsvetik in
“Nesnaika”?
·
Doctor
·
Gardner
·
Poet *
·
Writer
6.
What month do people
celebrate St. Valentine`s Day?
·
June
·
March
·
January
·
February *
7.
What was the postman`s name
in Prostokvashino?
·
Lavochkin
·
Pechkin *
·
Taburetkin
·
Stulchikov
8.
What river is Kyiv situated
on?
·
Colorado
·
Dnipro *
·
Buh
· Tysa
9.
When do English people
celebrate Christmas?
·
November
·
December
·
January *
·
June
10.
Who discovered America?
·
Cook
·
Przhevalsky
·
Columbus *
·
Magellan
11.
Where was w.Shakespeare born?
·
Bristol
·
Nottingham
·
Oxford
·
Stratford-on-Avon *
12.
Your teacher puts marks in it
·
Day-book *
·
Magazine
·
Pencil-box
·
Note-book
V. Work with the word puzzle
Учням
обох команд роздаються аркуші із кросвордами на тему “ Colours”, “ Family”. За
кожне правильно знайдене слово – 1 бал.
VІ.
Загадки. “Riddles”
1.
An old man has 12 children,
Some short, some long, some cold,
Some hot. What is this? (a year)
2.
I can tell you all the day
Time to sleep
And time to play (a clock)
3.
I am black, and red
And blue.
I draw a picture for you.
What am I? (a pencil)
4.
You have it,
You can read it,
There are many pictures in it.
What is it? (a book)
5.
I am big
I am grey.
My tail is long.
I am an … (Elephant)
6.
It is brown
It has got four legs
It sleeps in winter and likes honey.
(a bear)
7.
It is a green animal.
It can swim and jump.
It likes to eat flies. (a frog)
8.
It is a big animal.
It eats grass.
It gives milk.
What is it? (a cow)
VII.
Singing song “English Language” and reciting poems. (Учні
співають пісню на англійській мові та розказують віршики про анг. мову).
VIII.
Підсумки.
-
And now it`s time for the
jury to sum up the results of competition.
-
I hope you have enjoyed the
English party and now you understand that you must learn English.
-
Thank you much for taking an
active part in our party.
-
Best wishes to you.
Немає коментарів:
Дописати коментар