Специфіка роботи
вчителя з обдарованою дитиною полягає в
тому, що педагог має виявити її задатки та здібності, створити варіативний
розвивальний навчально-виховний простір та розробити індивідуальний освітній
маршрут для подальшого розвитку її інтелектуально-творчого та особистісного
потенціалу. Це вимагає від педагога здатності розробити власну концепцію роботи
з такою дитиною, в основу якої буде покладено ідею самоцінності особистості,
розуміння та бережливе ставлення до її несхожості на інших, самобутності,
оригінальності тощо.
Успішний учитель для
обдарованих учнів – це насамперед чудовий учитель-предметник, який глибоко знає
і любить свій предмет. Він має бути наділений рисами, які необхідні в
спілкуванні з обдарованими учнями. Зрештою, він сам повинен мати ті здібності,
які пов’язані з певним типом обдарованості: інтелектуальної, творчої,
психомоторної тощо.
Учитель може розвинути
особисністі та професійно-особистісні риси щонайменше трьома шляхами:
- з допомогою
тренінгів самопізнання та саморозвитку;
- шляхом здобуття
нових знань щодо різних видів обдарувань та особливостей процесу навчання,
виховання та розвитку обдарованих учнів;
через тренування вмінь,
необхідних для ефективного навчання та створення індивідуальних освітніх
маршрутів обдарованих учнів
Якості, якими має володіти вчитель
для роботи з обдарованими дітьми
1. Бути доброзичливим і
чуйним.
2. Розбиратися в
особливостях психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси.
3. Мати високий рівень
інтелектуального розвитку.
4. Мати широке коло
інтересів.
5. Бути готовим до
виконання різноманітних обов’язків, пов’язаних з навчанням обдарованих дітей.
6. Мати педагогічну і
спеціальну освіту.
7. Мати живий та активний
характер.
8. Володіти почуттям
гумору.
9. Виявляти гнучкість,
бути готовим до перегляду свої поглядів і до постійного самовдосконалення.
10. Мати творчий,
можливо, нетрадиційний особистий світогляд.
11. Бути цілеспрямованим
і наполегливим.
12. Володіти емоційною стабільністю.
13. Уміти переконувати.
14. Мати схильність до
самоаналізу.
Немає коментарів:
Дописати коментар