неділя, 29 листопада 2015 р.

Специфіка роботи вчителя з обдарованою дитиною

Специфіка роботи вчителя з обдарованою дитиною полягає в тому, що педагог має виявити її задатки та здібності, створити варіативний розвивальний навчально-виховний простір та розробити індивідуальний освітній маршрут для подальшого розвитку її інтелектуально-творчого та особистісного потенціалу. Це вимагає від педагога здатності розробити власну концепцію роботи з такою дитиною, в основу якої буде покладено ідею самоцінності особистості, розуміння та бережливе ставлення до її несхожості на інших, самобутності, оригінальності тощо.
      Успішний учитель для обдарованих учнів – це насамперед чудовий учитель-предметник, який глибоко знає і любить свій предмет. Він має бути наділений рисами, які необхідні в спілкуванні з обдарованими учнями. Зрештою, він сам повинен мати ті здібності, які пов’язані з певним типом обдарованості: інтелектуальної, творчої, психомоторної тощо.
      Учитель може розвинути особисністі та професійно-особистісні риси щонайменше трьома шляхами:
  • з допомогою тренінгів самопізнання та саморозвитку;
  • шляхом здобуття нових знань щодо різних видів обдарувань та особливостей процесу навчання, виховання та розвитку обдарованих учнів;
через тренування вмінь, необхідних для ефективного навчання та створення індивідуальних освітніх маршрутів обдарованих учнів


Якості, якими має володіти вчитель для роботи з обдарованими дітьми

1. Бути доброзичливим і чуйним.
2. Розбиратися в особливостях психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси.
3. Мати високий рівень інтелектуального розвитку.
4. Мати широке коло інтересів.
5. Бути готовим до виконання різноманітних обов’язків, пов’язаних з навчанням обдарованих дітей.
6. Мати педагогічну і спеціальну освіту.
7. Мати живий та активний характер.
8. Володіти почуттям гумору.
9. Виявляти гнучкість, бути готовим до перегляду свої поглядів і до постійного самовдосконалення.
10. Мати творчий, можливо, нетрадиційний особистий світогляд.
11. Бути цілеспрямованим і наполегливим.
12. Володіти емоційною стабільністю.
13. Уміти переконувати.

14. Мати схильність до самоаналізу. 

Немає коментарів:

Дописати коментар