Козацькі розваги для учнів 10-11 класу
Мета: прилучити
дітей до джерел національної icтopiї, культури; сприяти патріотичному
вихованню, осмисленню себе, своєї особистості як частини великого українського
народу; пробуджувати національну свідомість; загартовувати дітей фізично i
морально.
Обладнання: обруч, канат, мішки, кульки, ємкість з водою.
Обладнання: обруч, канат, мішки, кульки, ємкість з водою.
Ведучий 1
Добрий день вам, люди
добрі,
щиро просимо до
господи!
Раді вас у нас вітати,
щастя та добра бажати!
Ведучий 2
Сьогодні свято,
конкурс нині,
сьогодні все козацтво
тут.
І в цьому залі радість
лине,
козацькі ігри всіх нас
ждуть.
Ведучий 3
Козаки — це вільні
люди!
Козаки — безстрашні
люди!
Козаки — борці за
волю!
За народу кращу долю.
Ведучий 1. Присутні на нашому святі нащадки славних козаків
покажуть свої знання з історії козацтва та продемонструють фізичну міць та
силу.
Ведучий 2. Перші згадки про козаків датовані 1489 роком.
Є думка, що слово «Січ» походить від слова «сікти».
Ведуча 3 . Січ — то була простора площа на Дніпровім острові Хортиці. Ведучий. Довкола площі стояли побудовані хатки, так звані коші, або курені.
Ведуча 1. Хто хотів стати козаком, мав наперед служити три роки в старого козака за джуру (помічника). Джура робив усяку роботу й носив за козака другу рушницю й потрібні йому клунки.
Ведучий 2 Козаки вбиралися просто: в грубу сорочку, в кирею. За широким поясом носили пістолі й люльку.
Ведуча 3 Їли сушену рибу й печене м’ясо та юшку з рибою.
Ведучий 1 Жінок на Січі не було, і ніхто не міг мати на Січі жінку, навіть сам отаман.
Ведуча 2 Січове військо ділилося на полки. Полк мав п’ять сотень по сто люду; сотня мала десять десятків (куренів) по десять люду.
Ведучий 3. Січчю командував кошовий.
Ведуча 1. Козаки билися до останку, кажучи: «Або перемога, або смерть!».
Ведучий.2 А зараз ми запрошуємо до залу наших учасників змагання.
Під козацький марш заходять учасники гри.
Ведучий 2. Перші згадки про козаків датовані 1489 роком.
Є думка, що слово «Січ» походить від слова «сікти».
Ведуча 3 . Січ — то була простора площа на Дніпровім острові Хортиці. Ведучий. Довкола площі стояли побудовані хатки, так звані коші, або курені.
Ведуча 1. Хто хотів стати козаком, мав наперед служити три роки в старого козака за джуру (помічника). Джура робив усяку роботу й носив за козака другу рушницю й потрібні йому клунки.
Ведучий 2 Козаки вбиралися просто: в грубу сорочку, в кирею. За широким поясом носили пістолі й люльку.
Ведуча 3 Їли сушену рибу й печене м’ясо та юшку з рибою.
Ведучий 1 Жінок на Січі не було, і ніхто не міг мати на Січі жінку, навіть сам отаман.
Ведуча 2 Січове військо ділилося на полки. Полк мав п’ять сотень по сто люду; сотня мала десять десятків (куренів) по десять люду.
Ведучий 3. Січчю командував кошовий.
Ведуча 1. Козаки билися до останку, кажучи: «Або перемога, або смерть!».
Ведучий.2 А зараз ми запрошуємо до залу наших учасників змагання.
Під козацький марш заходять учасники гри.
Команди шикуються для
козацької переклички та проведення змагань.
Ведуча
1
Увага! Починаються
змагання козаків у силі, спритності та швидкості!!!
Козак - слабкому
захисник!
Цінувати силу звик!!!
«Слава не поляже, а про себе розкаже».
(Привітання
команд)
Ведуча 1 Загони! Рівняйсь! Струнко!
До переліку гасел приготуватися!
Козаки представляють свої загони.
Козаки – це вільні люди!
Козаки – безстрашні люди!
Козаки – борці за волю,
За народу щасливу долю!
Ведуча 2 А ось і наша козацька старшина: поважні,
авторитетні, не раз бували в боях, брали участь у змаганнях і завжди
перемагали.
( Представлення членів журі).
Ведуча 3
Для того, щоб захищати свою країну, треба бути розумним,
сильним, хитрим, спритним. Одяг у вас чудовий, але не козацький. Ану
вдягніться як слід.
1 естафета Хто швидше з команд одягне шаровари та підпережеться поясом.
1 естафета Хто швидше з команд одягне шаровари та підпережеться поясом.
Ведуча
1
2
естафета "Посадка і збирання картоплі"
Перший учасник команди
біжить, тримаючи у руці картоплину, до «городу» - обруча, який
покладений перед кожною командою на відстані 9-10 метрів, «саджає» -
кладе картоплю, повертається до команди, передає естафету. Наступний
учасник біжить до «городу», «збирає врожай» - забирає картоплю і
повертається до команди. Завдання по черзі виконує уся команда. Перемагає
команда, яка першою зібрала врожай.
Ведуча 3 3 естафета
«Козацька кмітливість»
Учні поділяються
парами, беруться за руки, відвівши їх у сторони. Між лобами треба покласти
повітряну кульку. Пари рухаються приставним кроком до протилежного кінця
залу, а потім назад до своєї команди. Естафету передають, поклавши кульку між
лобами наступної пари. Виграє команда, яка першою закінчить рух. Слово журі……
Ведуча 1 4 естафета
" Приготування кулешу» або вареничків або віджимання від підлоги
Біля кожної
команди - ємкість з водою, у першого учасника в руках ложка. Він
набирає ложкою воду, несе до протилежного кінця залу, де стоїть
пуста ємкість. Виливає в неї воду з ложки, повертається
до команди, передає ложку наступному. Виграє команда, у
якої більше води потрапило до пустої ємкості…………………………………
Ведуча
2 5 естафета «Як козаки через річку
переправлялися»
Кожна команда отримує 1 гімнастичний обруч. Перший
учасник стоїть «на другому березі річки» - на відстані 9-10 метрів
навпроти своєї команди в середині обруча. За сигналом біжить до команди,
накидує обруч на наступного учасника і вони разом
«переправляються» - біжать до місця переправи, де перший учасник залишається, а
другий вертається за наступним, і так далі , поки вся команда не
переправиться на «другий берег річки». Виграє команда, яка виконала
вправу скоріше за всіх…
Слово журі………………….
Біг у мішках. Перший
учасник кожної команди стоїть в мішку. За командою виконує
пересування стрибками в мішку до позначки та назад до команди.
Виконують всі учасники команди. Виграє команда, яка першою завершить
естафету.
Ведучий.1 А зараз
конкурс кошових отаманів.
-
Поясніть значення козацьких назв:
• Булава. (Кулясте потовщення на кінці палиці, символ влади кошового отамана)
• Бунчук. (Довга палиця із золотим яблуком на кінці. Від яблука відходять два-три кінські хвости)
• Гетьман. (Старший, головний, «кошовий отаман»)
• Джура. (Помічник козака, молодший воїн)
• Чайка. (Козацький човен завдовжки близько 20 м. В один човен сідало від 50 до 70 козаків)
Оселедець. (Зачіска козака)
• Булава. (Кулясте потовщення на кінці палиці, символ влади кошового отамана)
• Бунчук. (Довга палиця із золотим яблуком на кінці. Від яблука відходять два-три кінські хвости)
• Гетьман. (Старший, головний, «кошовий отаман»)
• Джура. (Помічник козака, молодший воїн)
• Чайка. (Козацький човен завдовжки близько 20 м. В один човен сідало від 50 до 70 козаків)
Оселедець. (Зачіска козака)
Журі…………….
Ведуча 2 7 естафета «Гиря»
Перемагає та команда, яка швидко і вправно прийшла до
фіналу,
Ось так ви познайомились з елементами українського
танцю «Повзунець». А кожен козак повинен вміти танцювати цей танець. Журі……………..
Ведуча 3 Заключний
конкурс. " За
рідний край – хоч помирай"
Конкурс перетягування
канату.
Ведуча 2. Щоб
мужньо боронити свій народ, свою рідну неньку-Україну, козаки повинні мати силу
в руках. Отже, починаємо змагання силачів. Я запрошую команди
для перетягування канату та
здобуття звання «Найдужчих». Журі………………
Ведучий.1
Ведучий.1
Хай, добрі люди,
Вам щастя буде!
Хай буде доля
На всі роздолля.
І до того літ багато
На любов і згоду.
Хай не буде переводу Козацькому роду.
Ведучий 2
Ось і закінчилося наше свято. Всі ви були
молодці. Пам’ятайте, ви — майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею,
здобутками повинні підносити її культуру.
Ведуча 3 Будьте
гідними своїх предків, любіть рідну землю так, як заповідав великий Тарас,
бережіть волю і незалежність нашої держави.
Оголошуються
підсумки змагань.
Нагородження
переможців.
Команди покидають зал
під звуки "Козацького маршу"
Немає коментарів:
Дописати коментар